Have an account?

Wednesday, December 22, 2010

Beg....oh...beg

Kami bawak 2 beg besar setiap seorang... Bila aku ingat pa-pa nak bawak, aku campak dulu dalam beg. Kami ni xsempat kemas lagi beg sehinggalah 2 hari lagi nak pegi...barulah gosok baju dan susun barang dalam beg..Lagi dekat masa nak pergi lagi sibuk.. Rasa takut lak..nape lah macam ni..naik pening kepala...ada lagi barang yang beli saat-saat akhir. Malam terakhir tu...kami tengok anak sulong kami kat asrama..dia sedang exam PMR..sampai kat rumah dah pkl 10 malam. Sampai2 je, mak cik yang nak jaga anak2 aku dah sampai...beberapa orang jiran dan rakan2 juga sedang tunggu kami...Kesiannya. Meskipun badan penat dan otak memikirkan beg belum siap lagi..kami layan tetamu dengan senyuman.

Kul 11.30 malam, semua tetamu dah balik..kami terus cari nasi kat dapur.. Mujurlah mak cik kesayangan ada masak lauk kampung...selera...errr

Pastu kami terus terkam beg masing-masing..nak kemas pakaian. Pkl 12.00 malam, baru teringat tiket kapal terbang tak print lagi.. Hubby dah emel mtk print, aku lupaaaa. Mujur printer tak meragam malam tu...bolehlah print tapi ink hitam dah habis lak...biru pun birulah. Tetiba aku teringat, aku tak send lagi permohonan online along ke MRSM...tersentak aku dibuatnya. Takpe aku mesti buat malam ni gak. Ya Allah berilah kekuatan dan aku terus print..pastu banyak lak kena prepare dokumen...aku terus cari dalam fail...esok pagi2 aku nak photostat.

Tak lupa juga aku tinggalkan beberapa nota untuk mak cik tentang hal anak2 dan dokumen penting mereka...

Kul berapa yerkk masa tu...hampir kul 2.30 pagi... aku tak tahu aku ni tidur ke tidak..sedar2 dah kul 5.30 pagi.

Terus solat suboh dan fikiran aku...hanya nak settle kan hal along ni...aku terus pegi kedai photostat..mujur ada yang dah bukak...

Beberapa nota ringkas kutinggalkan untuk tindakan cikgu along... Tapi sape nak hantar ke sekolah along....Kepala aku terbayang wajah sahabatku Sham...ohhh Sham, kaulah harapan aku. Aku yakin kau pasti mampu buat untuk aku...TK sahabatku...I luv u

0 comments:

Post a Comment