Have an account?

Thursday, December 23, 2010

Saat-saat terakhir...kat rumah

Ni yang tak sanggup nak tulis...bila ingat balik rasa berdebar gak.

emmm. pagi tu, lepas menjamah sarapan, kami terus solat sunat musafir. Doa musafir yang dibaca suamiku telah membuatkan airmataku mengalir buat pertama kalinya macam hujan. Terharunya nak tinggalkan anak2 dan rumah...mungkin aku balik semula ke rumah ini atau.. rohku saja yang balik...Issh apalah yang aku fikir ni. Emmm semua orang bercita-cita nak mati kat sana...betul tak??? ( Ahli kubur yang pertama dibangkitkan ialah dari perkuburan Baqi dan diikuti perkuburan Maala pada hari kiamat )

Kini, saat yang ditunggu tiba...aku harus melangkah keluar dari rumah ini.. Sekali lagi airmataku macam air hujan lebat...bila AZAN dilaungkan. Memanglah orang kata ...pergi haji ini kena keraskan hati, tinggalkan segalanya...terbayang aku jika AZAN itu untuk jenazahku...macam ni agaknya. Aku lihat di kiri kanan ku anak2 dan saudara mara melihat aku dengan bergenang airmata. Aku terpaksa pergi...di saat ini CINTAku kepada Allah melebihi segalanya...Dalam usia ini aku telah dipanggil untuk menjadi tetamu rumahNya...SELAMAT TINGGAL anak2, rumah kediamanku, bunga2 dan ikan2 ku...aahhhh. Tatkala enjin kereta dihidupkan...berderau rasa jantungku..aku dah tak boleh toleh ke belakang, tak boleh tengok rumah aku dah, tak boleh tengok wajah-wajah rakan yang datang...aduhh...airmata nipun macam tak habis-habis...

TK kepada rakan-rakan yang datang melambaiku pada pagi itu...Kak No, Kak Norasmara, Maza, Kak Ani Taha, Rose...Aku perlukan sokongan kalian supaya aku kuat melangkah...terima kasih banyak. I luv you all...

0 comments:

Post a Comment